Pedagogisk profil

Stilla barnehages visjon: "Barna skal få alle muligheter til å være den beste utgaven av seg selv!"

Voksenrollen er viktig for oss i Stilla. Vi er opptatt av å være lekende, undrende og engasjerte voksne som er tilstedeværende og aktivt med i barnas lek både ute og inne. Ansatte i Stilla barnehage møter barna der de er, skaper gode relasjoner og en trygg hverdag med glede, trivsel og gode rollemodeller.

Årene i Stilla barnehage skal gi gode barndomsopplevelser og et best mulig grunnlag for veien videre. Målsetningen vår er at vi sammen skal skape en barnehagehverdag preget av trygghet, glede, mestring og opplevelse av egenverdi. Det krever at hvert enkelt barn blir møtt, respektert og anerkjent for den de er, der de er. Barna skal oppleve å bli tatt på alvor og kjenne at de er betydningsfulle og bra nok i seg selv. Barnehagen skal jf. rammeplanen legge til rette for demokratiforståelse, mangfold og gjensidig respekt, samt likestilling og likeverd. Videre skal barnehagen ha en helsefremmende og forebyggende funksjon, og bidra til å utjevne sosiale forskjeller. Barnas fysiske og psykiske helse skal fremmes i barnehagen. I Stilla barnehage skal det derfor være et miljø preget av:

• Trygghet – vi skaper gode betingelser
  • Inkludering og respekt – vi skaper tilhørighet til fellesskapet og gir det individuelle rom
  • Positivitet og engasjement – vi ser muligheter
  • Glede og mestring – vi skaper gode opplevelser