Helse og kosthold

Vi i Stilla barnehage er opptatt av at barna får i seg god og næringsrik mat. Vi serverer grove kornprodukter som grovbrød,grovt knekkebrød og havregryn. Barna får også byggrynsgrøt til lunsj på mandager, varmmat onsdag og fredager. Alle barna får tilbud om frukt og grønt hver dag.

Vi har fokus på å tilby sunne, næringsrike og nøkkelhullsmerkede produkter. Vi har et rikt utvalg av pålegg for å tilby variasjon i hverdagen. Vi er også opptatt av at barna skal få smake på ulike typer mat, for at de skal få utviklet smakssansen. Vi oppmuntrer barna til å smake selv om de sier at de ikke liker maten. Forskning viser at smaking må til – ti til femten ganger før man kan si om man liker noe eller ikke (forskning.no).