Foreldredrevet barnehage

Hva betyr det egentlig at barnehagen driftes av dere foresatte og settes det noen ekstra krav/forventinger? Ja det gjør det!

Enkelt forklart betyr det at det er dere foresatte som er driver og arbeidesgiver i barnehagen.

Når man takker ja til en plass i Stilla Barnehage, får man også en andel i eierskapet i barnehagen, nesten akkurat som å kjøpe seg inn i en bedrift. Men her koster det ikke penger, og man blir heller ikke rik.

Barnehagens øverste organ er årsmøte, og gjennomårsmøte velger foresatte/andelshavere et eierstyret, som står ansvarlig for barnehagens drift sammen med daglig leder.

Krever det noe ekstra av deg som foresatt?

Ja, det foventes at du er engasjert i barnehagen, ditt eget barn og barnehagens øvrige barn. Det kreves at du bidrar i arbeidet for skape den beste barnehagen for barna og pesonalet. Engasjement er stikkordet!

Man må bidra til felleskapet og være en del av driften på en eller annen møte. Enten gjennom verv eller å delta på barnehagens felles arrangementer.

Her får du vært med på å påvirke ditt barns hverdag, i samarbeid med andre foresatte og barnehagens personell.

Koster det noe mer?

Nei, koster akkurat det samme.