Eierstyret

Hva er eierstyret? Styret har arbeidsgiveransvaret for barnehagen og har det overordnede ansvaret for driften av bhg i henhold til forskrifter. Barnehagen daglige leder er arbeidsgivers representant i barnehagen og har det daglig ansvaret for driften. Eierstyret i barnehagen er sammensatt av andelseiere/foreldre i barnehagen og velges på årsmøte som holdes hvert år.

Hva gjør eierstyret?

Eierstyret har jevnlige møter og det er normalt avholdt 8-9 styremøter i løpet av året. Vi har det overordnede ansvaret for barnehagens økonomi, bemanning, budsjett, revisjon og å føre tilsyn med at barnehagen drives i samsvar med gjeldende lover, forskrifter og vedtekter. I tillegg brukes det tid på planarbeid, prosjekter og vi prøver å være nytenkende i forhold til hva som forventes av en barnehage i fremtiden.

Eierstyret består i dag av 1 leder, 1 økonimiansvarlig og 2 styremedlemmer. I tillegg har vi 2 varamedlemmer. Daglig leder og en ansatt representant deltar på alle styremøter.