Bemanning

Stilla Barnehage følger regjeringens kriterier for bemanningsnorm og pedagognorm. Vi er i dag 10 ansatt inkl. daglig leder.

Bemanningsnormen

Bemanningsnormen tilsier at det skal være 1 voksen pr 3 barn under 3 år. For barn over 3 år sier den at det skal være 1 voksen pr  6 barn.

I Stilla Barnehage er vi 38 barn/50 ekvalenter som tilsier at vi skal være 8,3 voksne i grunnbemanning.

DET HAR VI!

Pedagognormen

Pedagognormen tilsier at det skal være 7 barn under 3 år pr pedagogiske leder/barnehagelærer. For barn over 3 år skal det være 14 barn pr pedagogisk leder/barnehagelærer.

I dag er vi 3 utdannede pedagogiske ledere. I tillegg har vi en barnehagelærer på disp (utdannet barnepleier).

Ekstra ressurs/Vikarer

Styret i barnehagen har satt av ekstra i budsjettet slik at vi som barnehage kan ansette en ekstra ressurs, som skal være med å dekke opp for fravær, slik at vi i størst mulig grad kan unngå å bruke eksterne og ukjente vikarer.

Ekstra ressursen dekker 70% utover grunnbemanning.

Øvrig personell med utdanning

Utover pedagogiske ledere/barnehagelærer har vi flere ansatte som er utdannet Barne -og ungdomsarbeider.

Faglig fokus

Barnehagen jobber med stort faglig fokus i personellgruppa, og refleksjon av egen praksis knyttet opp mot ny og gammel teori har høyt fokus i hverdagen, gjennom avdelingsmøter og personalmøter.

Studenter/Elever/Tilak

Barnehagen ønsker å stille seg til disposjon for faglig og menneskelig utvikling. Vi samarbeider derfor tett med andre innstanser for å legge til rette for læring av studenter/elever.

Vi gjør oss også tilgjenglig for mennesker som har behov for språktrening, arbeidstrening og andre tiltak slik at man skal få en god start eller komme videre i arbeidssamfunnet forøvrig.