Måltider og kostpenger

Barnehagens arbeid med helse, måltider, kosthold og hygiene er nedfelt i barnehageloven, rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver og forskrift for miljørettet helsevern i barnehager og skoler. Kosthold, mat og måltider har betydning for helse og trivsel og er en viktig del av hverdagen. Tilgang på sunn og god mat er grunnleggende for folk i alle aldre. Samtidig som sunt kosthold og gode mat- og måltids- vaner er positivt og helsefremmende.

Stilla Barnehage er en matpakkefri barnehage. Barna får servert alle måltider, utenom frokost.

Frokost kl. 0800-0845:

Barna har selv med matpakke og drikkeflaske. Barna som leveres etter kl. 0845 må ha spist frokost hjemme.

Lunsj kl. 1030-1100

Barnehagen holder maten 5 dager i uken. 2-3 dager med varmmat og resterende måltider serveres brød og pålegg. Det serveres melk/vann til maten.

Ettermiddagsmat kl. 1330-1400

Barnehagen holder dette måltidet hver dag. Varierer mellom brød/knekkebrød og pålegg.

Frukt kl. 1500-1515

Barna får servert frukt hver dag.

Kostpenger betales sammen med den månedlige foreldrebetalingen i barnehagen er pr i dag kr. 460,- pr måned. Kostpenger vurderes til enhver tid av barnehagens eierstyret.