Samarbeid med foresatte

Foreldremedvirkning er viktig for oss i Stilla barnehage. Gjensidig tillit og åpenhet er viktig i samarbeid mellom barnehagen og hjemmet. Vi ønsker å ha et godt forhold til foresatte.

Dette skjer blant annet gjennom den daglige kontakten ved levering og henting, informasjonstavle i garderoben, MyKid, utviklingssamtaler, foreldremøter, dugnader og arrangementer som holdes gjennom året. Et godt samarbeid mellom barnehagen og hjemmet gjør at barnehagen lettere oppleves som et godt og trygt sted for barnet. Foreldresamarbeid hviler på gjensidig tillit, felles ansvarsforståelse og beslutningsmuligheter ut fra hensynet om barnets beste.

Samarbeidsutvalg (SU):

Samarbeidsutvalget (SU) i barnehagener et organ sammensatt av foresatte, ansattei barnehagen. Samarbeidsutvalget skal ivareta samarbeidet mellom barnehagen og foresatte. I følge forskriftene til barnehageloven skal SU være et rådgivende, kontaktskapende og samordnet organ for de partene som på ulike måter har ansvar for barnehagens drift og innhold. SU er i Stilla bestående av en foresatt representant og ansattrepresentant fra hver avdeling.Foresatte representant fra de ulike avdelingene velges på foreldremøte høsten i nytt barnehageår.